Vietnam

Efter en fantastisk vietnamesisk måltid i Singapore 1999 har jag saknat en vietnamesisk resturang i Stockholm. Eftersom jag inte är ute i svängen så hade jag missat Thang Long Pho på Upplandsgatan, men hade turen att snubbla över stället igår. Vi blev helt klart nöjda och kommer att testa den igen. Jag käkade vegetarisk kyckling, som smakade utmärkt. mannen tog anka och blev nöjd han med. Så nu saknar jag bara en khmerkrog. Och en bra indier och då menar jag en BRA indier. Tips mottages med tacksamhet.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Jag kanske är helt lost, men vad är vegetariskt kyckling?

2010-01-03 @ 17:33:14
Postat av: Yvonne

Hihi...tänkte samma sak som ovanstående..Det låter rätt gott...men varför kalla det kyckling? :)

Postat av: adrenalin

Kloka kvinnor ni, ja varför kalla det kyckling? Jag vete fasen vad det är, det påminner om kött i alla fall, är inte quorn eller tofu. Första gången jag stötte på det var på rest. Malaysia på Luntmakargatan, enligt dem är det vanligt i sydostasien att man försöker efterlikna kött i vegorätterna. Gott är det i alla fall. Och nästa gång ska jag fråga vad det består av.

2010-01-03 @ 20:39:45
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: adrenalin

Nu vet jag närmare, det är tydligen antingen sojaprotein eller (det jag föredrar) gluten.

2010-01-03 @ 20:42:53
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: Yvonne

Quorn är väl sojaprotein? Det är gott iaf!! :)

2010-01-03 @ 22:06:27
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback