Knak knak

Min förstfödde växer så det knakar, has vinterovarall är både för liten och utsliten med stora hål på knäna så vi letar febrilt efter nya termobyxor. Tror vi varit i femton affärer utan att hitta vinterkläder i hans storlek. Mitt i smällkalla vintern går det att hitta badbyxor men inte termobyxor. Konstigt, fast jag vet ju att det funkar så här, vinterkläder köper man i september. Idag (när jag var ute och jagade just termobyxor men kom hem med ett par vinterskor i strl 33) hörde jag en liten röst ropa mitt namn. Det konstiga var att den lilla rösten kom högt uppe ifrån. Det var min gudson sjutton år, som vuxit femton cm sen jag såg honom sist. Bebisen vars navelsträng jag en gång klippte är numera 194 cm lång och har skäggväxt. Underbart med växande barn. Han ska bli flygledare när han blir stor. Eller hur man säjer. Han är ju inte liten heller.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Prövat Ellos?

Postat av: adrenalin

Tack för tipset, jag hade förträngt dem, fast till stora hade bara saker i grisrosa. Jag lyckades knipa ett par på Tradera, till ett löjligt högt pris, men marknaden styr! På Ellos funtar jag på en regnoverall till våren till lilla, smart grej jag aldrig prövat. Bra pris också.

2010-01-06 @ 09:44:47
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: Yvonne

När man blir vuxen kanske man kan säga? Större är inget bra ord heller om man redan är nästan två meter, om man inte satsar på att bli världens längste man! :)

2010-01-06 @ 11:26:45
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: adrenalin

När den långa gossen blir vuxen ja! Och lång förstod vi att han skulle bli när han vecklade ut sina 59 cm direkt efter förlossningen, men det är imponerande ändå!

2010-01-06 @ 13:17:30
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback