Växtvärk

Det är skönt när barnen växer och blir självständigare men det gör också ont. Vissa saker är jobbigare. Som att lilla killen har flyttat ut ur vår säng och sover i egen säng inne hos storebror. Storebror kommer över varje natt, men treåringen verkar lättad över att få sova själv. Jag saknar honom. Bland sakerna som går lättare är att storebror tog sitt första bad själv idag, jag lyssnade med ena örat och pratade med honom när han varit tyst för länge, men fram tills nu har jag alltid suttit hos honom  när han badat. Förvisso har han nästan alltid haft sällskap av lillebror, men ändå. Ibland är det svårt att avgöra när det är dags att ta nästa steg. Det här steget har jag inte ont av, inte stora killen heller. Jag glömmer ibland att de växer av lite ansvar! I skolan får de träna mycket mer på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback