Mineraler

Lite yta då. Jag är trött på min bleka och gulaktiga hy och provade I.D. bare essentuals foundation, men jag känner ingen större skillnad mot ett vanligt puder, jag blir lite torr och stram och det är en stor nackdel. Alltså hamnade I.D. i botten av nescessären och har inte blivit vidare använd. Nyligen tipsade någon om Everyday Minerals, och jag beställde flera prover därifrån. Snabb leverans och bra priser. Minder torr känsla helt klart, speciellt av deras semi-matte foundation. Concealern är också helt OK även om det är ovant att jobba med en concealer i puderform. Rouget kom i jättefina färger, men varken rouget eller basen sitter speciellt bra. Gör ett nytt försök med prover från Lily Lolo som fått mycket bra kritik. Internet rockar verkligen, bara att man kan beställa prover från en rad märken och slippa gå på ett snorkigt parfymeri och bli pålurad smink för tusentals kronor innan man hittar rätt, det är så skönt! Väntar på att dessa ska börja skicka prover utomsocknes de med.

Kommentarer
Postat av: Anna

Provade också i.d. och fick en hemskt flashback till högstadiet. Jag vet inte om hon på Kicks applicerade tio ggr för mycket eller om jag är nojig men jävlars vilken kaka. Det stramade och stacks. För att få något resultat alls så kändes det som att man måste dutta på rätt mycket men den där torrheten är ju extremt osmickrande då puder tenderar att fastna i alla linjer och fnasigheter. Så jag gick gladeligen tillbaka till mitt Helena Rubinstein-guld i pumpflaska.

Postat av: adrenalin

Guld i flaska, det låter fint! Jag har aldrig hittat den optimala basen... För en sådär femton år sedan hade min kompis en Kanebo-foundation i kakform, just den finns inte längre, men det är något sånt jag söker, en dosa man kan langa upp och dutta på mycket eller lite av utan att bli torr som ett russin...Jakten går vidare!

2010-04-18 @ 17:26:41
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: Anna

Den heter color clone, perfect complex creator. Är väldigt lätt men täckande och okladdig, man behöver inte puddra ner den. Prova om du har möjlighet. Jag har provat andra dyrheter under åren men ingen har kunnat konkurrera med den.

2010-04-19 @ 10:07:24
URL: http://mercyfuck.wordpress.com
Postat av: Anonym

grädde på moset säger jag.

2010-04-19 @ 17:12:15
Postat av: adrenalin

Ska genast springa till Kicks och kolla, tack!

2010-04-19 @ 19:49:38
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback