i.d.

Ska prova i.d. bare escentuals foundation, ska vara bra mot glåmig hy. För glåmig är jag, när solbrännan falnar så är jag gul. Gul över ögonen och pigmentig på överläppen. Och fräknig, vilket jag gillar, men de kunde ju varit mörkare så att de inte misstogs för pigmentfläckar, vilket de iofs är. Jag får något ryck då och då. När jag liksom ska bli vacker. Köper någon magisk täckpenna från ysl eller clinique, målar över mörka ringar och håller på. Just de produkterna är bra fast jag var nog allergisk mot grejen från ysl, den som var bäst. Värre var det när jag önskade mig en make-up kurs på Make Up Store. Jag kom hem med produkter som var sådär. Deras concealer funkar nog till en 17-åring, men börjar man bli lite rynkig under ögonen så framhävs detta och man ser ut som om man är 80 under ögonen. Inte snyggt. Så nu provar vi något nytt. I provförpackning på min ära. Burkarna kostar ju för fn 435 spänn på Kicks, och som vanligt 25 dollares i the stejts. Tack tradera för brudar som idkar privatimport och säljer oanvända produkter med förtjänst till mig. Om det är billigare är det lite mindre irriterande om jag ser ut som ett russin när joxet åkt på.

Kommentarer
Postat av: Yvonne Glasöron

Min devis är: Hellre naturligt ful än onaturligt vacker! ;) Glåmig är ett rätt trist ord, fast det beskriver situationen väldigt bra...kan man säga att ett väder är glåmigt...eller gäller det bara fôlk? :D

Postat av: adrenalin

Tror bara att man säger glåmig om folk, men börja säg det om vädret så sprider det nog sig och blir det vanliga. Det är som våt och vattenpussar, säger någon det nuför tiden? Jag säger blöt och vattenpölar, men det kan ju bero på dialekten?

2009-10-10 @ 16:19:51
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: Anonym

vem fan bryr sig. Med det där vackra ansiktet kan du vara vilken färg du vill. Gul, Röd, Blå. Jag bryr mig inte om färgerna.

2009-10-11 @ 08:15:42
Postat av: adrenalin

Tack hjärtat, jag är ju nöjd för det mesta, men när det vankas partaj börjar jag stirra mig i spegeln...

2009-10-11 @ 16:04:29
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback