hemma

Stora har höstlov och vi skulle göra något kul. Men lilla blev sjuk och nu sitter de i soffan och tittar på film. Fördel med att vara arbetslös, stora och jag tar ledigt nästa vecka istället, när det inte är höstlov och en miljon människor på varenda museum. Själv får jag baka och tvätta och det är inte kattskit det heller. Älskar ren tvätt och nybakt bröd. Hittade fö en grej i DN om att svenskarna äter mest godis i världen och några karlar har skrivit en bok om saken. Mycket intressant och jag gillar dessutom titlen: "Godis åt folket - en bok om hur svenskarna blev sockerslavar i Karamellkungens rike". Nu ska jag fundera på hur jag ska få tag på god saltlakrits, jag förstår inte att det kan vara så svårt att få tag på. Där har i alla fall både karamellkungen och Malaco gått bet. Ett kungarike för Haribos salta piastrar eller salmingar. Hela världen för karamellpojkarnas fyllda svarta snusmumrikar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback