BUP

Vi har bokat tid hos BUP, stora killen stoppar allt i munnen och vi kan inte hjälpa honom att bli av med den orala fixationen trots att vi jobbat aktivt på det i två eller tre år. I skolan lägger de andra barnen märke till honom och han blir retad av tvåorna. Jag är glad att skolan väljer att ta det nu, innan det är försent. Sen kröp det ju förstås fram att vi kanske kunde be dem titta på bristen på impulskontroll och koncentrationssvårigheterna. Omtänksamt så klart. Först blev jag ledsen över att de vill att vi ska gå till BUP, men eftersom jag tror att min mamma har ADHD och kanske min bror med så är det väl inte så konstigt egentligen. Och samtidigt känns det lite som en lättnad. Det tar ifrån mig en del av den skam jag känner för att jag ställer krav på honom som han inte kan leva upp till. Att jag kanske inte ställer för höga krav utan att han helt enkelt inte KAN leva upp till normala krav.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skönt att ta tag i det, hoppas ni får träffa någon bra. Läste nyss en massa artiklar om meditationsträning för att arbeta med ett nytt förhållningssätt till distraktioner och koncentrationssvårigheter. Jag var väldigt skeptisk först men det var riktigt intressant. Hade fått jättebra resultat för barn och ungdomar med diagnosticerad adhd.

Postat av: adrenalin

Intressant! Var kan man hitta det? Nätet, eller är det kurslitteratur? Jag tror jag fortfarande kommer åt vissa sökmotorer på SU's bibliotek om det är vetenskapliga artiklar menar jag. Själv har jag hört att fiskolja kan vara bra, så det käkar han sen ett tag. Vet inte om det ger någon egentlig effekt men det är ju nyttigt på andra sätt i alla fall!

2009-11-15 @ 15:12:51
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: Anna

Jag tröskade igenom psychinfo en databas för vetenskapliga artiklar och där hittade jag en del. Kan se om jag har kvar dem...

2009-11-15 @ 15:35:08
URL: http://mercyfuck.wordpress.com
Postat av: Amanda

Hoppas också det fixar sig till det bästa. Vet otroligt lite om sånt så jag ska inte kläcka några klyschor, bara hålla tummarna.

2009-11-15 @ 19:09:41
URL: http://allaharenbok.blogspot.com/
Postat av: Rebecka

Tänk vad fint att det finns hjälp att få. Håller tummarna för att allt kommer gå bra! Kram

2009-11-15 @ 21:10:59
Postat av: adrenalin

Tack! Och han är ju samma underbara unge vad som än händer! Det är ju inget allvarligt det är fråga om, lite stökig, lite rastlös, lite svårkoncentrerad. Och så allt i munnen, knapparna på soffkuddarna, själva soffkuddarna, fingrar, lego, nallar, pennor, papper, suddigummin, brorsans nappar, tröjärmen, kragen på jackan, mammas mobil, nagelklipparen, pärlor...men lite kbt eller nåt så kanske han slipper detta.

2009-11-15 @ 22:59:10
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback