Stick inte upp för då sticker jag ner dig!

Min bror frågade mig nyligen hur det kom sig att jag blev naturvetare. "Menar, komma därifrån vi gör och bli akademiker...". Och han menade inget illa, men han menade det han sa. Själv blev han målare. Det är sånt man blir om man kommer därifrån jag kommer. Undersköterska. Kock. Då har man ändå pluggat efter högstadiet. Det är inget fel i det, de flesta av mina vänner har på sin höjd gått på gymnasiet. Två har bara gått ut nian. Men ibland undrar om jag om det verkligen är min "bakgrund" (med oro och missbruk i familjen) som gjorde att det tog tid att våga börja plugga eller om det var den miljön som fanns runtom mig i förorten jag växte upp i, stick inte upp, tro inte att du är något, du är inte bättre än oss.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Absolut, jag tror som du. Det är snarare omgivningen än de närmastes stabilitet som avgör.



Och tack för bh-tipset! Velly najs.

Postat av: adrenalin

Hear hear!

Vad bra att bh-tipset föll i god jord!

2009-03-17 @ 16:47:18
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback