stekare

Gjorde en barrunda med en vän igår. Vi drack daiquiri på Mamas amd Tapas och hamnade sen på båten Gerda. Hej vilket stekarställe! Vi kände oss gamla, trista och påklädda. Själv spräckte jag min rosé-vins-oskuld. Ja jag vet att det är sååå förra året, men nu är den spräckt i alla fall. Fråga: färgar de skiten? När jag var ung och man drack Matteus (OK jag kan ha druckit rosévin vid något preskiberat tillfälle typ 1987) så var det svagt rosa, inte klarrött. Jag tror de färgar rosévinet för att bli av med mormorsstämpeln. Kö på fredsgatan 12 och inträde på debaser var inget för oss så vi tog oss till mosebacke uteservering, där kände vi oss perfekta, inte för gamla, inte för fula, lagom mycket kläder. Skönt! Härifrån höll jag mig till vatten, två glas räcker fint för mig. Jäklar vad roligt jag hade trots att den tredje tjejen som skulle varit med fastnat på en skärgårdsö. Det var befriande att gå ut en varm sommarkväll och ha riktigt roligt. När det händer så sällan uppskattar man det dessto mer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback