...

Grundskoleklassen stora mobbingoffer dog i maj. Han var annorlunda och kom från en familj där det senare uppdagades incest, lillasyster födde som sextonåring pappans barn. Han var antagligen också utsatt på ett eller annat sätt. Hela familjen var lätt efterblivna. Hur kunde det komma sig att sociala myndigheterna förvändade sig att de skulle klara att leva "ett vanligt liv"? Han borde fått gå i särskola och blivit omhändertagen, inte utsatt för mobbing av hela skolan varenda dag. Han och hans syster borde blivit sedda av skola och sociala myndigheter, inte övergivna som de blev. Hemma fick de inte heller något stöd utan blev istället utsatta där med. Jag är ledsen för att barn kan få ha det så jävligt. Jag är ledsen för att jag minns maktlösheten jag kände när vi gick i samma klass och det kom barn från andra klasser för att sparka på honom. Jag är ledsen för hans lillasysters skull, som haft ett jättejobbigt liv och nu förlorat sin bästa vän och bror.

Kommentarer
Postat av: Å, fy.

Och gissa om det finns mer resurser nu än när vi var små?

:-(

2009-06-13 @ 21:37:42
Postat av: adrenalin

Nej, det är det som är det värsta, att de osynliga barnen alltid kommer vara osynliga. Ingen lönsamhet helt enkelt. Inga högljudda krävande föräldrar som står i bakgrunden och hejar på. Huvudet i sanden. Så sorgligt.

Postat av: Sonja

Åh satan vad hemskt. Jag tänker ändå tro att det är bättre nu.

2009-06-14 @ 22:59:10
URL: http://sonjaochstormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback