mardrömspackningen fortgår...

...i ett aningens lugnare tempo sedan den yngste terroristen gick till sängs. Då kokade jag och stora hallonmarmelad (syltsocker + frysta hallon från euroshopper - smakar tusen miljoner gånger bättre än den gamle fabrik), mölade ihop pajdeg till tisdagens födelsedagspaj, skrev lite inköpslista och diskade. I lugn och ro. Jag älskar den ungen. Och jag hatar alla hysteriska kaosartade situationer som uppstår så fort vi fyra ska längre bort än till Årsta torg. Säg söder och det blir drama big tajm. Vad är det med oss? Är det jag? Är det maken? Eller är det kombinationen? Vi funkar inte packningsmässigt. Har aldrig gjort. Skriker, gråter, bråkar. Finns någon supernanny som kan komma och hjälpa oss? Jag har ågren inför sommarflytten i flera veckor innan det är ett faktum. Pack och resedagen är ett helvete. Sen så fort vi är framme är allt bra igen. Imöra drar vi söderut. Bärbara får följa med. Avhandlignen är liksom inte klar. Det skulle den varit i fredags. Häpp. Ett kapitel kvar och en artikel kvar att skriva. Det blir visst ingen riktig semester förrän det är avklarat. Ska bara skaffa modem först. Ja, så vi lär väl höras av menar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback