gråmulet

Längtar innerligt efter sol och bad. Barnen vill inte ens vara ute på tomten och leka när det är trökväder. Vi vuxna turas i alla fall om att ta sovmorgon och det är välbehövligt. På måndag måste jag hem till stan igen och jobba lite. Avhandlingen har varit på språkgranskning (sex kapitel av sju) och jag kan inte skriva klart den återstående artikeln och det sjätte kapitlet utan mitt referensmaterial. Därmed stjäl jag en sovmorgon av lilla maken och ger mig själv två nätter av usel sömn i hemmets trygga vrå där jag sover illa utan sällskap. Onsdag åker jag tillbaks till spenaten igen. Kanske i bil med svärisarna som efter fyra år äntligen ska komma och beskåda det illblå sommarhuset. Och våra 2000 kvadratmeter skog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback