blåbär

När jag var tjugo drog min kompis kusin (tre år äldre och världsvan) en rövarhistoria om någons lillasyster som plockat upp ett blåbär från golvet, bitit hål på det och fått munnen full med blod eftersom det var en fästing som trillat bort från hunden efter utfört uppdrag. När vi plockar proppfulla fästingar på ena katten (rys rys) så inser jag att det hela var löööögn eftersom kattens fulla fästingar är vita, inte liknar ett blåbär någonstans och måste te sig väldigt oaptitliga t o m för ett barn.

Kommentarer
Postat av: kretiochpleti

Jag har plockat en svart, vindruvstor, från katten vid ett tillfälle och en lätt rödbrun, betydligt mindre, från mig själv (huu!)

Postat av: kretiochpleti

Men jag tror fortfarande inte på blåbäret.

2009-07-27 @ 19:50:57
URL: http://kretiochpleti.wordpress.com/
Postat av: adrenalin

Uuuuh, jag trodde bara de blev vita och ärtstora, jag vill inte veta! Jag tror absolut inte på blåbärshistorien, men det var intressant, på ett otäckt sätt, att få veta om färgerna...

2009-07-28 @ 18:10:16
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback