Min är bäst

Jag har en fantastisk man, alla andra bleknar i jämförelse. Så är det bara. Han är snygg, rolig och smart, och ibland säger han saker som gör honom ännu ett strå vassare än han var sekunden innan. Min mans bästa vän hade pratat om en gemensam vän och hur han upplevt förlossningen av sitt barn. Vännen sa: "Stefan sa att det värsta var att se sin fru ha så ont utan att kunna göra något, nu är jag själv orolig över hur det kommer bli när jag och Ulrika får barn, jag kommer inte stå ut med att se henne plågas så fruktansvärt". Ja ni vet, hela klysh-konkarongen. Min man svarar, "Jag fattar inte det där snacket alls om att det är så jobbigt att se sin fru lida, jag hade ju för fan ett jobb att göra när mina barn föddes, jag hade inte tid att stå brevid och känna efter". Vad tror ni en födande kvinna vill ha vid sin sida? En blek typ som tror att han ska svimma? Eller en snubbe som känner sig förberedd, som är lyhörd och som masserar, stöttar, matar med dricka och hejar på när det behövs?

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Klona honom! You would make millions and millions ;-)

2009-01-19 @ 13:17:39
Postat av: adrenalin

I knoooow, han är så bra! Men om det fanns fler vore han ju inte unik...

Postat av: Louise

Riktigt bra svar! Hoppas att den man som står bredvid mig när den dagen kommer resonerar som din man.

2009-01-20 @ 08:49:30
URL: http://trestycken.blogspot.com
Postat av: adrenalin

Jag skulle kunna föda tio barn till, bara jag hade honom vid min sida. Jag ska inte föda tio barn till, men rent hypotetiskt.

2009-01-20 @ 11:28:54
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: Zionezze

Du är utmanad hos mig, för jag tycker du är så himla bra :-)

2009-01-20 @ 17:17:34
URL: http://zionezze.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback