Gulp

Vi var på väg hem och vår tunnelbana höll på att gå, men vi bestämde oss för att inte stressa utan ta nästa. Då skrämde min förstfödde skiten ur oss genom att hoppa på tåget exakt när dörrarna skulle stängas. Jag slet som en galning i dörrarna och min man sprang till föraren som fick öppna dörrarna igen. Sen grät vi lite, både jag och sonen och var glada att det ovälkomna äventyret fick ett lyckligt slut. Det gav oss också anledning att diskutera vad man gör ifall dörrarna faktiskt stängs och man befinner sig på väg bort från familjen? Hoppar av nästa station och väntar där verkar vettigt. Vi behöver också se till att ungen har någon förälders telefonnummer på sig och kan be en vuxen om hjälp att ringa. Lilla hjärtat. Vad skakig han blev.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag blir ju skakis bara jag tänker på det! Stackars liten, och stackars föräldrar. När jag jobbade på Grönan var det ett syskonpar som hade kommit bort från sina föräldrar. Vi frågade om de möjligtvis visste vad mamma eller pappa hade för telefonnummer och båda ryckte fram varsitt laminerat kort med kontaktuppgifter, fäst vid en sån där mojäng som man har liftkort i. Det imponerade på oss, kan jag säga!

Postat av: adrenalin

Jag är fortfarande lite skakig. Intalar mig att det hade gått bra, någon vuxen hade hjälpt honom, stannat med honom på nästa station eller åkt tillbaks med honom, ingen kan väl strunta i en gråtande unge? Jag är så glad att han inte behövde åka iväg och se oss stå kvar, fy f-n.



I efterhand stör jag mig på att det kom fram en tågvärd och bad mig släppa dörrarna. Gissa om jag inte släppte. Sicket pucko.



Laminerade kort imponerar på mig med! Vi brukar skriva mobilnummer till ena föräldern på underarmen på barnen när vi gör Kolmården och liknande. Kort får bli nästa steg.

2009-12-29 @ 23:14:44
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback