Fina

Stora är hos bästisen och tokspelar tv-spel. Lilla sitter i knät på sin far och tittat på L'isola degli uomini pesce. Största ska skriva en recension om filmen, själv har jag inte den blekaste om vad det är. Imorgon går vi på finrestaurang och firar att vi varit gifta i hela tio år. BUP är inställt tills vidare och det känns bra. Allt är bra. Många av mina hang-ups har släppt sedan jag skrev klart avhandlingen. Jag mådde verkligen inte bra på det där stället. Det blir så tydligt nu när jag kommit därifrån. Det är för kallt för min smak, men jag gillar snön. Att barnen äntligen kan åka pulka och att det inte är becksvart ute. Jag känner mig inte julstressad en gång. Det blir som det blir. Mamma, fd styvfar och en eller två bröder dyker upp på julafton. Svärisarna på juldagen. Det är väl bara att laga massa mat och se glad ut? Kanske är mer uppjagad nästa vecka, men ska nog påminna mig om att jag inte behöver vara det. Det blir som det blir. Jag ser fram emot att åka pulka med barnen så jag hoppas snön ligger kvar ett tag. Ju mer vi kan vara ute dessto mindre tär vi på varann. Fina familjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback