Året som gått... igen

Har varit skitbra på många sätt. Jag har slutfört och försvarat min avhandling, det har varit det största. Fått ett riktigt jobb. Och på kuppen insett att jag inte kan leva utan den typ av forskning jag sysslat med de senaste sju åren. Mina barn har blivit så stora, lilla har blivt tre och har äntligen börjat prata, stora har blivit sex och har börjat skolan. Mannen har kommit till insikt (OK, det var ett par år sedan) om att den flashiga medievärlden står honom upp till halsen och att han måste göra något annat. 2009 var året då jag bakade kopiösa mängder bröd, åkte till USA på konferens, gjorden en krullpermanent som faktiskt blev lyckad, läste travar med böcker, sprang åtskilliga mil, umgicks mer med min familj och vårdade mina vänskapsrelationer bättre och mer. 2010 blir året då JAG ska dra in deg till familjen, maken förmodligen skriver klart sin magisteruppsats och vi kanske för första gången på åtta(?) år unnar oss en resa någonstans långt bort. Jag kommer naturligtvis fortsätta baka mängder med bröd och läsa massa böcker. Och kanske springer ett lopp eller två. Och umgås med min familj och mina vänner. Ett viktigt löfte, utan att lämna några löften är att utverka mer egentid med min fina man. Faktiskt betala en barnvakt och göra saker. Gå på bio. Gå på utställning. Gå och shoppa, gud vi har inte gått och shoppat ensamma på sju år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback