PMS och svininfluensa

Lilla maken drabbades av en förkylning igår som gjorde honom matt. Inatt vaknade jag vid två av att han inte kunde sluta hosta och hade svårt att andas. Svininfluensa tänkte jag panikslaget, men det är svårt att hålla kvar en tanke sådags på natten. Avstod min sovmorgon och gick upp med kidsen trots att jag har en så svår PMS att jag vill ta den ena och slå den andra. Måste de skrika fram varenda sak de yttrar? Måste den stora sätta sig på den lilla och slå honom i ansiktet? Måste de släpa fram varenda leksak och slita ur alla sängkläder ur sängarna när de leker? PMS går över och maken har förmodligen ingen svininfluensa. Hostan kommer troligen av astman och sanningen är att det lät precis som det brukar när han är förkyld. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback