förberedelse

På onsdag ska jag skicka manuskriptet, den sk kappan, till opponeneten. Så nu lusläser jag texten igen. Efter jag skickat har jag ca två veckor på mig att lägga till ändringar (eller ta bort saker). Sen är det dags för tryckning. Jag känner mig sjuk igen, fjärde gången på ett par veckor, men det är nog stressen som tar ut sin rätt. Jag hoppas att allt släpper efter avhandlingen är tryckt. Boken! Min egen bok med ett eget ISBN-nummer! Så vad sätter man på omslaget till detta alster som trycks i 200 ex? De flesta vill ha något som relaterar till deras arbete. Själv vill jag ha en bild på månen. Ska skicka ut maken på Årstafältet en månklar natt och ta bilder åt mig. För så är det, att bli filosofie doktor var för mig lika avlägset som att åka till månen. Att åka till månen är fortfarande avlägset, men nio års högskolestudier är snart till ända och det har varit en större resa än att åka till månen. Min resa är ett bevis på att drömmar går att uppfylla, med en enorm mängd arbete, vilja och envishet.

Själv förbereder jag mig på arbetslöshet. Nu när jag fortfarande har lön passar jag på att köpa dyra löparkläder, dyra krämer och annat som jag inte riktigt kommer ha råd med i vinter. Det känns skönt att hamstra lite.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Vad har du doktorerat inom?

2009-09-03 @ 20:39:46
Postat av: adrenalin

Ett nautrvetenskapligt laborativt område...funkar det, jag tror nämligen alltid att jag ska bli outad av någon jag känner :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback