Utmattad

Jag är trött och less på alla präktiga människor. "Jag förstår inte vad problemet ääär, svenska föräldrar är såna gnällspikar". Jag skulle kunna strypa en präktig människa idag. Idag har jag fått nog. Nej förresten, innan sommaren hade jag fått nog. Det är tortyr att aldrig få sova. Jag håller på att förvandlas till ett vrak. Min yngste som håller sig gärna vaken en timma per natt, försöker gå upp, skriker när han inte får som han vill. De nätter han inte är vaken mellan 3:30 och 4:30 så stiger han upp 5:00. Han är för liten för att gå upp själv. Min äldste son håller sig lite lugnare, man får gå och hämta honom i hans rum någon gån under natten, men han somnar i alla fall om. Och sover till 7, värsta sovmorgonen jö. Jag försöker inte gnälla, men på sistone har jag känt mig gråtfärdig av sömnbristen. Varje söndag är jag helt knäckt, jag har under veckan längtat så efter helg och sömn, men under helgen har jag inte lyckats skrapa ihop mer timmar än under mina kassa vardagsnätter, detta trots att jag sovit middag och vi turas om om att ta sovmorgon. Idag ska jag ta en semesterdag och sova. Jag kommer bryta ihop annars.
Men jag behöver konstruktiva lösningar på ett problem som tycks blivit permanent.
Knark någon? Nej då kommer ju soc.
Ska jag be mamma får komma hit en fredag och ta honom så får vi sova på hotell en natt?
Sova på hotell en natt var i veckan? För dyrt.
Nanny? För dyrt. Vi har ingen plats för en nanny heller.
Vi har fixat äldste sonens säng så det går att sova där, kanske ska vi turas om och sova där varannan natt. Inte roligt, jag älskar min egen säng, men sömnen är nog viktigare. Sömn är den enda drog jag behöver. Ge mig sömn, massor av sömn. Då kan jag känna mig som världens bästa morsa. Just nu är jag så matt att jag inte orkar med dem riktigt.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Har du hört med BVC? Finns det några knep för att få så stora kids att sova?

Postat av: En annan mamma

Kan du ta ledigt en dag från jobbet, lämna alla på dagis och gå hem och sova?

2008-09-22 @ 18:43:04
Postat av: adrenalin

Sonja: BVC, det var ingen dum idé. Har varit inne på Anna Wahlgren också.



En annan mamma: Ja! Jag var hemma igår och stannar hemma idag med tror jag. Det är fördelen med att kunna "jobba hemma". Känns som om jag fuskar men vad ska man göra?

2008-09-23 @ 08:54:15
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: En annan mamma (som jobbar flitigt hemma hela dagen... jorå)

Vadå fusk? Alla blir gladare, förmodligen jobbar du effektivare också. Och du är inte ett dugg ensam! :-)

2008-09-23 @ 13:22:09
Postat av: adrenalin

Så skönt att höra! Jag har haft enorma reserver men nu ÄR de uttömda. Eller, ja idag har jag laddat. Superskönt.

2008-09-23 @ 15:33:00
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback