Stanna hemma för fan

Åkte tunnelbana till jobbet tidigt igår morse. Inne i stan nånstans klev en karl på och satte sig snett emot mig. Och började nysa. Stora överdrivna karlnysar. Åtta stycken rakt ner i en hand som inte var stor nog att hindra virus från att virvla runt i kupén. På mig. Jag hade ett jävla Linda-Skugge-moment. Jag önskade att jag satt på essingeleden i min egen bil och slapp att bli nyst på. Jag har en stor fet volvo, men inget körkort och ett enormt miljösamvete (och är snål), så där satt jag och blev duschad att förkylningssnor. Gjorde en stockholmare, knöt näven i fickan och blängde ilsket, men sa inget. I mitt huvud hörde jag GG Allin sjunga "I hate you motherfuckers, I hate you motherfuckers..." om och om igen.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Alcogel. Mycket fin och bra uppfinning. Finns på ett Apotek nära dig :)

2008-09-26 @ 21:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback