skillnad

Vi har gäster men sover ändå i skift här. Jag gick upp okristligt tidigt idag igen. Satt inklämd i ett barnrum med två spattiga ungar i väntan på att gästerna eller mannen skulle vakna. Efter fyra timmar skällde jag på barne och grinade om vartannat, gjorde frukost åt alla och gick ock la mig. Och sov nästan fyra timmar. Nu är jag en ny människa. Helt ointresserad av att skälla på mina barn eller gnälla på min man. Honom har jag förresten bäddat ner. Gästerna går på stan själva. Ser fram emot hämtmat, filmkväll och sömn. Massor av sömn. Vaffan är alkohol/knark/vcigaretter i jämförelse med att sova i en mjuk skön säng? Gärna nybadad och ny masserad. Den hetaste drömmen för en småbarnsmorsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback