roligt när ni kom och skönt när ni åkte

Har haft en av min mans bästa vänner med fru på besök. Jag tycker det är helt fascinerande med två vuxna människor som gärna blir serverade och sen inte gör en ansats till att duka av efter sig. Att erbjuda sig att diska skulle aldrig förekomma. en en del människor är så, jag måste acceptera det. och när man kommer hem till dem kan man förmodligen uppföra sig precis likadant eftersom det är vad de förväntar sig. Men det stör mig att jag stått och diskat hemma hos dem för ett antal år sedan. Notera: Diska aldrig mer hemma hos andra människor om du inte vet säkert att de skulle diska hos dig. På så vis slipper du bli irriterad. Detta gäller ganska många människor.

Kommentarer
Postat av: en annan morsa

Ja, eller så har de diskmaskin och har alltid haft det, och har inte en aning om hur tråkigt det är att diska. Och då kan man inte "hämnas" heller... ;-)

2008-09-15 @ 13:34:52
Postat av: adrenalin

Det är en rimlig förklaring. Eller så är de så innihelsike finkänsliga att det inte vill lägga sig i hur andra sköter sitt hem, he he


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback