sommartid

Jag är inget stor älskare av sommartid. Vad är poängen? I storstan har vi gatlyktor och folk flexar järnet. Vem bryr sig om lite mer ljus på eftermiddagen? Bönderna hatar den ju, så man undrar om det egentligen finns något positivt med skiten? Jamenvisst, man får sova en timma längre en söndag i oktober! Nej det får man inte. Barnen struntar i vad det står på klockan. Deras inre klocka säger att det är dags att gå upp. Idag var jag alltså uppe klockan fem. Bolibompa börjar 6:30. Lillkillen tyckte att fem var en bra tid att dra runt en enorm pall vi köpt åt honom, men eftersom denna syssla lät för mycket åkte den ut på balkongen. Det tar ett par dagar att ställa över barnen på vintertid så det blir några tidiga morgnar den här veckan. Trött begrundar jag ifall sommartiden egentligen inte är en komplott mot oss småbarnsföräldrar. Så att vi ska få känna att vi lever liksom. För övrigt verkar vi få ett trots som inte är av guds nåde med den morgonpigge sonen. Just nu känns det som om han verkligen letar efter saker att bråka om hela tiden. Däremellan klättrar han och balanserar på allt som går.

Kommentarer
Postat av: en annan morsa

Nej men det är ju vintertiden man kan vara utan!

Så himla deppigt när solen går ner innan man har kommit ut från jobbet en gång.

2008-10-26 @ 12:19:05
Postat av: adrenalin

Konstant sommartid då, jag köper det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback