Oooo denna snålhet

Köpte ett fodrat regnställ (äntligen!) till sonen. Ett helt nytt. Tjänade ett par hundra mot att gå i affär. Men. Regnstället sprack efter en enda dag på dagis. Jag får säkert reklamera eftersom jag köpte det via ett företag. Men. Utan regnställ försmäktar vi på dagis. För, det går inte att leva ett liv på dagis utan regnställ. Så nu blir det till att köpa silvertejp och låta ungen se ut som pack i ett par gamla trasiga regnbrallor från i våras som egentligen skulle vara kastade nu. Och tänka, hade jag betalat 600 så hade jag kunnat gå tillbaks till affären och byta. Nu blir det  ytterligare porto och massa tiiiid. Ooooo vad jag förbannar min snålhet ibland.  Det suger att fodrade regnställ ska vara så innihelvete dyra förresten. 400-600kr. Det duger inte med något billigt från ÖB heller. Ungen måste ha hängselbrallor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback