Karlar och knän

Varför är det så att när man sitter på ytteplatsen på tunnelbanan och någon vill ta sig in (eller ut) till (eller från) innerplatsen så är det bara kvinnor som flyttar på benen och släpper fram folk? Är det en machogrej, att om jag är kille så spelar det ingen roll hur långa ben jag har, jag ska fanimej inte behöva flytta mig för någon? Jag brukar gå rätt på såna karlar, trampa dem lite på fötterna och dänga tunga bokfyllda väskor på deras stöddiga knän. De ser lika förvånade ut varje gång. Vaaaa ska det förbi någon här? Och jag måste flytta på moi? Visst finns det damer som heller inte flyttar sig, men de är underrepresenterade. Värst är dessutom män i min ålder. Vi snackar alltså inga ouppfostrade spolingar utan vuxna män. Ett av vardagens mysterier.

Kommentarer
Postat av: Blaskagg

Trampa på tårne, det är bra. Knäa deras knän också. Det är en bra grej. Brukar ge blåmärken men det kan det vara värt.

Postat av: adrenalin

Fight the power!!!

2008-10-02 @ 10:22:18
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback