tarmvred

Min man började i helgen klaga på ihärdig magsmärta. När den var lokaliserad visade det sig att den satt i nedre delen av magen. Doktor Adrenalin (dvs jag) misstänkte laktosintolerans efter att ha lyssnat på bullret en hel natt. Lite tjat fick min man att gå med på att prova låglaktosmjölk i latten och magen blev snart bättre. Idag svepte han dock resterna av storfisens varma choklad (gjord på vanlig mellanmjölk) och visp sa magen NEEEEJ. Så vad röstar vi på? Laktos nej tack, ett tag framöver. Tackar högre makter för den mängd låglaktosprodukter som finns, om det nu visar sig vara fallet. Vad min älskade pessimist säger om saken? "Jaha, sen får jag väl diabetes och stomipåse också":

Kommentarer
Postat av: Diabetiker

Diabetes är inte så farligt att leva med... Kräver bara lite anpassning.

2008-05-03 @ 01:44:10
Postat av: adrenalin

Nej, det går ganska bra att leva med diabetes, men det handlade mer om att min man blev helt döv på högra örat i somras och mådde oerhört dåligt över det. Nu hör han ett konstant tjutande hela tiden. Han är astmatiker sedan tidigare och det kändes lite som droppen som fick bägaren att rinna över med en eventuell laktosintolerans. "God why me?", typ. Men jag är mer optimist, jag tror man klarar det mesta som man drabbas av. Kroppen är ingen maskin som funkar felfritt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback