solen skiner

och kidsen är sjuka. Storkillen fick tavegyl för klådan igår och sov i sin säng till kl 7, så kan det gå när man drogar ungarna. Lillkillen var förvisso bökig en del av natten, men det gick hyfsat och han sov lika länge. Halleluja, en mamma som sovit hyfsat har bra mycket mer tålamod. Idag är det strategi som gäller. Vi ska sova middag hela bunten, eller barna ska sova, jag ska vila. Strokillen få spela dataspel när han börjar tröttna på sina fantasilekar. Dagens projekt blir att käka en kokt med ketchup på ballkongen. Eller baksidan. Ja, ingen korv till mig men till barna. Ytterligare ett projekt är att odla ut solrosorna som storkillen drivit upp i ett filmjölkspaket. Men jag längtar mest efter middagsluren. Herregud, sa jag att jag var utvilad? "Sovit hyfsat bra" i min värld är två timmar i stöten natten igenom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback