skönt att höra

Satt på tunnelbanan och råkade höra följande från en kille i trettioårsåldern: "Nej, jag jobbar på dagis nu, det är så skönt, jag mår så mycket bättre än jag gjorde i höstas. Det beror dels på att jag jobbar hela dagarna och är trött när jag kommer hem, men det beror också på barnen. Jag är glad varenda dag när jag kommer hem, men kan var hur nere som helst på morgonen men efter några timmar med barnen är man bara glad. Jag får sån energi av dem. De säger och gör så knäppa och fantastiska saker. Man kan stå där och torka bajs och i nästa stund så händer det något så att man bara garvar."  Barn is the shit med andra ord, kanske t o m ett ämne för rehabilitering av utbrända? Herregud, jag kanske har världens idé att sälja in hos ams. Om inte annat var det så skönt att höra att någon som jobbar på dagis verkligen gillar sitt jobb.

Kommentarer
Postat av: Ny kula

En fenomenal idé, of course, men gå någon annanstans än till ams om du vill få igenom den, är mitt tips. Tråkigt nog.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback