bitter bitter

Jag har som sagt läst bitterfittan, jag fick den i present av ny kula. Den är ju jättebra, feministisk och lättläst. Flera saker inser jag när jag läser, att jag är mer feminist än vad jag fattat. Att jag lever i det mest jämställda förhållande jag känner till. Att min bästa vän lever i det mest ojämställda. Jag har sån lust att köpa boken och skicka till henne. Men jag vet inte vad som kommer hända då? Antingen läser hon den inte för hon orkar inte ta itu med sin skittillvaro. Eller så läser hon den och orkar inte ta itu med sin skittillvaro och blir ännu bittrare. Oj, vilken dålig tilltro jag har till hennes kapacitet...Det jag önskar henne är att hon läser den, gör uppror och ställer lite krav på sin man istället för att leva som ett jävla offer. Nu måste jag ringa henne på en gång!

Kommentarer
Postat av: Ny kula

Ja!! Precis så! Jag har också insett att jag är mer feminist än vad jag trodde. Och jag har också en kompis jag ska ge boken till, men är tveksam till om hon kommer läsa/ta till sig... Jag har precis beställt fem ex som jag ska dela ut.



Känns som att man är på krigsstigen, ha ha!

Postat av: adrenalin

Men det är ju jätteskönt att få en ahaupplevelse! Jag ska följa ditt exempel och köpa och dela ut! Heja heja!

2008-05-16 @ 11:44:49
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback