alkohol på jobbet

En gång i månaden har vi ett större möte på jobbet där 3-4 doktorander får presentera sin forskning. Det är nyttigt, för alla behöver öva på att framställa sitt jobb muntligt. Tidigare har det varit paus med kaffe och kaka. Men från och med nu ska kaffet skippas och istället ska det drickas öl till självkostnadspris efter mötet. Öldrickandet ligger efter arbetstid eftersom mötet är 16-17. Jag känner mig som en rättshaverist men jag tycker inte att det är helt OK. Inga alkoholfria alternativ erbjuds. Alkholintag uppmuntras mitt i veckan i samband med en aktivitet som är obligatorisk för de som ska presentera. Den som tagit initiativet är en handledare, hade iniativet kommit från doktoranderna hade jag inte tyckt det var upprörande. Handledaren vill att det här ska bli permanent men vill inte ta hand om det själv utan kräver att en doktorand har hand om det. Jag tycker att allt känns fel men vill inte klaga för då kommer alla tycka att man är en jävla glädjedödare. För mig är det här inte samma sak som att ha after-work en gång i månaden som vi också har. Gud vad jag gnäller, men som alkoholistbarn känner jag mig som en "ingen-alkohol-på-jobbet"-förkämpe. Just det öldrickandet sker i vårt pentry, det gör inte after-worken, då går vi ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback