dryga stockhålmare

Häromdagen råkade jag ut för två riktigt dryga killar som försökte tränga sig i en kö. Vi befann oss på ett trendigt café på övre östermalm och när jag sa ifrån blev de rigtigt otrevliga. De var 30+ och tyckte själva att de var guds gåva till vad i helvete de nu ka ha jobbat med. De lyckades inte tränga sig och jag fick klart för mig två saker.
1. Östermalm är ett hemskt ställe
2. Det är inte ett dugg konstigt att resten av befolkningen hatar stockholmare.

När jag beklagade mig på jobbet så skrattade min jobbarkompis och sa "de hade väl kostym?". Och visst hade de det. Så insikt nummer tre är nygammal.
3. Killar i kostym har ingen känsel i ryggen (har ni stött på killar i kostym på ett dansgolv så vet ni vad jag menar) och de tror att de är mer värda än andra människor.

Kommentarer
Postat av: Blåskägg

Östermalm är tamigfan fiendeland.

Postat av: Did you give the world some love today, babe

Det värsta är att jag tycker att det är så himla myyysigt på Östermalm. Nära vattnet, fina gamla hus, lugna tysta kvarter. Men folket. Folket.

2008-06-08 @ 19:13:34
URL: http://rebeckaheterjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback