årsavslut

Borde gjort det för flera dagar sedan men det blev inte av.
Förra året borde varit ett tungt år för mig, chefen ville bli av med mig, min man var (och är) deprimerad, mammas cancer hade spridit sig till skelettet. Fast jag tycker ändå att det positiva lyser igenom mer. Jag stod upp mot chefen och han ändrade sig, och jag är tacksam för det stöd jag fick från min biträdande handledare samt min närmsta kollega. Min man mår dåligt, vilken tur att jag mår såpass bra då. Så att jag kan stötta honom efter min bästa förmåga. Samma sak med mamma, för tio år sedan pratade vi inte med varandra, det är ett mirakel att vi har en relation idag, och en så fin relation. Jag känner att jag respekterar och stöttar henne och att hon uppskattar det. Andra positiva saker: Vår nye son naturligtvis! Underbara unge! Och så vår snart femårige son, som är en fantastisk person. Det har varit otroligt att få följa honom och hans utveckling under det här året, han är ingen liten kille längre.
Andra saker att vara tacksam för är att jag hittat tillbaks till hela två vänner, att jag fördjupat vänskapen med min närmsta kollega och att jag faktiskt lärt känna någon via internet, nämligen
nykula! Och jämfört med ett par riktigt risiga år som ligger långt bak i tiden så har det varit ett alldeles utmärkt år. Jag har jobb, någonstans att bo och en hel familj att älska. 

Löften på nyårsafton känns töntiga, som att man bara ska förändras då, och det med en smäll. Förändras gör man väl hela tiden. Att förbättra sitt liv och sin tillvaro är en konstant strävan. Så jag lovar att fortsätta på samma sätt. Gott nytt år till er och till mig!

Kommentarer
Postat av: Ny kula

Gott nytt år!! Jag tycker också det är superkul att vi har träffat varandra! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback