warhol och latte

Vi stack till moderna och kollade in Warholutställningen, drack en för stark Latte som dock gjordes av en ickesur barista. Jag var så jäkla lycklig över att få ha kommit ut och gjort något kulturellt att jag började fundera på om vi skulle bli Moderna Museets vänner. 700 kr per år för bägge. Vilket innebär att vi skulle behöva gå fem gånger per år för att det skulle vara värt det. Jag skulle gissa att moderna museets vänner har hög medelålder. Alternativt inte har kids som är allt för små. Kom sen att tänka på när jag fyller 50, då är mina barn 14 respektive 18, då hoppas jag verkligen att vi har årskort, och är med i någon cool filmklubb och bara njuter av att vara kulturella och åker på filmfestivaler och annat skoj. Faktiskt kanske redan tidigare. Småbarnsåren är asjobbiga, det är tabu att säga det, men man är som en jävla urvriden trasa hela tiden. Dessutom slår man knut på sig själv för att de ska slippa gå på dagis för länge. Ni kan inte ana vilka sjuka timmar vi och andra småbarnsföräldrar jobbar för att få ihop det. Inte undra på att man varken hinner titta på konst eller varandra. En eloge till alla som lyckas hålla ihop genom blöjåldern (oss också då), det är fan inte lätt. Men nu, har vi tagit oss tid för varann, så underbart. En enda liten dag som det känns som vi kan leva på månader på!

Kommentarer
Postat av: Ny kula

Jag håller med, en eloge till er allihop! Jag är superimpad!

Hur var Warhol?

Postat av: adrenalin

Tack! Jo Warhol var riktigt kul, för i mitten av hallen fanns massa skärmar med olika filmer, många har man hört om, men inte sett. Typ den med en karl som ligger och sover. Sen fanns massa gamla tv-program och liknade att titta på, riktiga 80-tals flashbacks, jättekul! Jag tycker att det var värt sina 80 kr!

2008-03-01 @ 16:36:27
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback