nytt dragskåp

Jag får temporärt låna ett dragskåp i ett annat labb tills stinkproblemet är löst. Jag känner mig fortfarande helt mör av dagens utbrott, men för en gång skull har jag inte dåligt samvete överhuvudtaget. Undrar om det kommer? Jag brukar få råångest av sånt här. Intressant att se vad som händer när man undertrycker sina känslor för länge. Hade det här varit ett vanligt jobb hade folk sagt upp sig när de gått hem och gråtit för 365:e dagen i rad, men inte här. Varför? Svaret är enkelt, säger du upp dig går du miste om din doktorsexamen. Det är så smått en gisslansituation m a o. Men det känns oerhört skönt att ha sagt allt det här. Och eftersom jag är gisslan hos dem så kan de inte ens kicka ut mig. Undrar hur mycket de kommer ta till sig, eller om de tänker fortsätta sticka huvudet i sanden inför doktorandernas usla arbetsmiljö. Just nu spelar det ingen roll, just nu ska jag försöka ta det så lungt som möjligt. natta min son, ta ett bad. Sova tidigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback