pepparkakor

Man ska inte äta pepparkakor tre minuter innan tandborstning. Det är skitsvårt att bli av med kletet som pressats in i tuggytornas ojämnheter. Borsten blir brun dessutom vilket i sin tur ger en del äckliga associationer. Imponerande är dock hur bra Skogaholms färdigdeg blivit. Lövtunna kakor (som fås genom att hyvla kall deg med osthyvel) smakar det bättre än Annas som annars är min favorit. När jag var liten smakade kakorna man gjorde på färdigdeg som spånplatta, det enda den dög till var att göra hus av. Som vuxen har jag har provat massa recept för "hemgjorda" pepparkakor, men även om jag dubblar mängden kryddor är de förvånansvärt smaklösa, därför är det en glädje att färdigdegarna är så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback