Oj då, har vi en liten livskris här?

Jag skaffade mig en högskoleutbildning för att visa att t o m lilla sunkiga jag med värsta trashbakgrunden kunde bli något. Att jag ÄR smart, att jag ÄR duktig, målmedveten osv. Nu när jag bevisat det med råge så återstår ett par saker. Jag valde också att naturvetare för att kunna jobba med att utveckla läkemedel. Jag ville bli läkare men jag tål inte att se blod. Dessutom räckte i ärlighetens namn inte betygen till ;) Jag har forskat både på läkemedel för en dödlig virussjukdom och en kroppsegen sjukdom. Jag hoppas att när jag blir stor får jag forska på HIV, malaria, TBC eller neuropatisk smärta. Områden som verkligen är i behov av forskning. Ett annat sätt att hjälpa människor helt enkelt. Så visst, baka, baka liten kaka. Jag får fortsätta vara avis på tjejerna på Brunkebergs Bageri, men jag ska hålla mig till planen. Tills vidare...

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det bästa är ju att du får syssla med bakandet ändå, hemma! Jag köper gärna en limpa eller två om du vill hobbystarta =)

2008-12-10 @ 10:39:59
Postat av: adrenalin

Gulle dej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback