Gott nytt år!

2008 blev bra mycket bättre än 2007 som var ett av mina värsta år på länge.

Saker jag är tacksam över.

Mamma har äntligen fått cellgifter som hon inte mår dödligt dåligt av, hon har en onkolog som verkligen tar bra hand om henne. Tack all personal på Onkologen på SÖS för ert fantastiska arbete.

Min man mår bättre. Han går i terapi och t o m orkat börja jobba igen. Det går åt rätt håll även om han fortfarande har nattsvarta dagar då han vill dö.

Att vi fortfarande är gifta och att vi fortfarande älskar varann, inte helt självklart efter massa kriser och skit.

Mina underbara barn. Jag hade inte en aning om hur fantisktisk fem-årsåldern är och hade glömt att två-åringar är fantastiska.

Löpningen.

Mitt jobb, min forskning har gått framåt. Min kollega, hon är en enastående forskare och en jättefin människa. Jag och min chef kommer bra överens och han ser mig. Jag får dessutom lön varje månad så jag kan betala mina räkningar.

Mina jättefina vänner.

Jag får bo på ett ställe jag verkligen trivs på.

Jag känner mig älskad.

Jag är frisk.

Al-anon

Huset i skogen.

Bilen.

Alla böcker jag fått läsa.

Allt bröd jag kunnat baka tack vare Martin i Stureby och mammas gamla BOSCH

Min envishet.

All bra musik

Att jag mår ganska bra även om vissa dagar är tunga

Bloggen, det är skönt att ventilera här.

Och så självklara saker som att jag bor i ett av världens bästa länder, vi slipper krig, svält och terror.

Gott nytt år! Nästa år kan ju faktiskt bli ännu bättre!





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback