En riktigt dålig dag

Eller egentligen, det har varit två dåliga dagar. Men gårdagen avslutades på ett fint sätt med ett möte med många fina människor, så luften gick ur den dagen liksom. Idag konfronterade jag en kollega och ifrågasatte varför han använde vår utrustning (vi delar inte lab), varför han använde den till fosterskadade saker och varför han körde utrustningen på alldeles för hög temperatur. Han hade fått tillåtelse av den enda person jag inte hittat och kunnat fråga, men då var jag redan irriterad. Vi blev osams och jag stampade ut ur hans lab, då knäpper han med fingrarna efter mig för att få mig att komma tillbaka. Jag har lite svårt för just såna saker så när han dök upp på mitt lab trettio sekunder senare hade min ilska satts i rullning och jag vrålade till honom att han inte skulle knäppa efter mig som en jävla hund och att han kunde ta hand om sitt jävla skit någon annanstans. Och vad fint jag mår nu! Inte. Jag står för allt fram tills att jag började skrika. Det var barnsligt och dumt, men jag känner heller inte för att be om ursäkt. Just nu känns det som att jag skulle legitimera hela hans beteende. Imorgon kanske det känns annorlunda, vem vet, då kanske jag kan vara storsint och säga förlåt. Men just nu är jag faktiskt fortfarande ganska arg.

Kommentarer
Postat av: kretiochpleti

Kan du inte be om ursäkt för att du höjde rösten, men poängtera att du inte ber om ursäkt i sak? Jag hatar det där, när man glömmer bort sig och börjar skrika ><

2008-12-02 @ 19:47:58
Postat av: kretiochpleti

Kan du inte be om ursäkt för att du höjde rösten, men poängtera att du inte ber om ursäkt i sak? Jag hatar det där, när man glömmer bort sig och börjar skrika ><

Postat av: adrenalin

Jo, du har rätt. Ska försöka komma på hur jag ska formulera mig bara...

2008-12-02 @ 20:55:03
URL: http://adrenalin.webblogg.se/
Postat av: adrenalin

Jag hatar också när jag börjar skrika. Det funkar ju inte så bra. Eller, jo det funkar ibland, men sällan på jobbet.

2008-12-02 @ 21:09:12
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback