Baka baka liten kaka

Om arbetsmarknaden för disputerade kemister är lika kass om ett år betyder det att jag riskerar att få gå på a-kassa en period. Om perioden blir längre så tänker jag söka en praktiktjänstt jobb på ett bageri. Som en kurs. För att se om det är något för mig. När jag presenterade det för maken i går samtidigt som han mumsade på mitt senaste bröd visade det sig att han och sonen satt i starta eget-tankar. De spånde på namnet till just ett bageri. Gissa om det skapar en längtan i själen. Baka bröd. Varje dag. Åhhh. Men jag vet ju inget om stordrift, så det måste jag ta reda på. Tänk att bara baka ekologiskt bröd. Tänk att få hålla på med mjöl istället för kemikalier. Tänk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback