Absolut nödvändigt



Det här är inte mitt viktigaste arbetsredskap, men ändå klarar jag mig inte utan det. pH-stickor, tusen gånger bättre än pH-papper på rulle som ni kanske fick använda i plugget?

Mitt jobb ser oftast ut som följande:
1. Hälla ihop saker för att få dem att reagera, 2. Upparbetning, 3. Upprening av produkten.

pH-stickorna kommer in vid steg 2 (ibland även i steg 1, men sällan). I bakgrunden syns också en reaktion till höger (rundkolv med kran nedsänkt i fd isbad på blå magnetomrörare/värmeplatta) och förberedelser för en upprening till vänster (kolonn och provrörsställ med rör). Flaskan med blå pip innehåller ett lösningsmedel. Slangarna leder till olika kylare, sugflaska samt tryckluft. Jag lever mitt yrkesliv i ett dragskåp, på en bänk och vid en dator. Dagens outfit är alltid en vit labrock och skyddsglasögon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback