Sommarläsning

Inför sommaren laddade jag upp med böcker, böcker, böcker. Semestern inleddes med "Never let me go" av Ishiguro Kazuo, den var lågmäld och helt OK men jag var sugen på något mer engagerande. Jag gav mig ikast med "Ännu en natt i Suck City" av Nick Flynn, den åkte in under sängen efter tre blad. Jag trodde den skulle vara rolig men den var bara socialporrig. Socialporr funkar inte på mig, jag gäääspar, kanske för att jag har varit barn till två människor som från och till varit socialfall/uteliggare/fängelsekund/narkoman/alkoholist. Men "Allt" av Marina Lowden fick ju fin fina omdömen men varningsklockorna borde ringt redan där. Massa lovord på omslaget = most likely crappy book. Efter att kämpat mig igenom halva boken gav jag upp och gick och köpte något mer lättsmält på Coop. Det blev en bok om prinsessor av Catarina Hurtig som fick rensa min hjärna. Bill Bufords "Hett" var helt OK, lite väl masitg och osammanhängande, men intressant nog för att få mig att läsa ut den. Just nu slukar jag "Fördjupade studier i katastroffysik" av Marisha Pessl och har börjat bläddra i Naomi Kleins "Chockdoktrinen". Boksommaren har varit ungefär som vanligt m a o, en höjdare, ett par medel och några bottennapp. Men snart snart får jag beställa nya böcker, då blir det bl a "Den unge Stalin" av Simon Sebag Montefiore!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback