Jasså

Ni har börjat jobba igen? Min statistik som legat platt som en pannkaka ett tag mångdubblades över en dag. Jag surfar också på jobbet. Jobba lite, surfa lite. Sist vi åt lunch med chefen vände han sig plötsligt till en av killarna som var med och frågade hur mycket tid han spenderade på olika hemsidor om dagarna. Killen höll på att skita på sig, alla är livrädda för chefen. Chefen har inte fattat att sånt frågar man inte, i alla fall inte om man vill ha ett ärligt svar. Han ville bara vara social (inte hans starkaste egenskap) och trevlig. Det funkar inte så bra när du har makt över alla vid bordet. Han kraftiga överklassdrag gör sitt därtill. Jag har försonats med chefen. Han är helt OK.

Kommentarer
Postat av: Blåskägg

Varför har så många professorer kraftiga överklassdrag? Varför har de inte dött än?

Postat av: adrenalin

Är det för att de är de enda som har råd att vara just professorer? De har dålig lön men ett "kall" och får hög status. Och de kan dryga ut kassan med sina egna pengar. Jag skulle gärna se dem som en utdöende ras. Lite kvinnor vore inte att förakta heller. Bägge delar känns som en utopi här.

2008-08-05 @ 09:11:16
URL: http://adrenalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback