en berättelse om en halv gardin

Jag vill ha mörkläggningsgardiner. Jag gick för att köpa tyg. Oaj vad dyrt. Hittade efter lite rotande ett mörkläggningstyg rör ynka 52 kr metern, det var bättre. Slår till på 5 meter. Går hem och syr första gardinen. Men... vad fan... det blir ju inte mörkare än tidigare.
Är det så att snålheten bedrog visheten? Eller har jag lite höga krav på ordet m ö r k l ä g g n i ng? För mig betyder det kolsvart, och kolsvart blev det inte. Men en gardin är så bred att den täcker hela fönstret, så jag provade att ta resterande tyg och hänga ovanpå, och se, då blev det kolsvart! Så nu ska jag sy ihop tygen. Fast inte nu. Imorgon. Tillsvidare får det resterade tyget hänga över den ena gardinen. Nu ska jag sova. Och imorgon, då hoppas jag att ungarna sover som stenar till sju i alla fall, vilken lyx det vore!

Kommentarer
Postat av: zonkypappan

dream on. klockan sju. Pfhht.

2008-05-01 @ 06:46:00
Postat av: adrenalin

Ja, verkligen, eftersom det blev kl 5:30, och två timmars vaket i natt. Jag rymmer snart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback