hyckleri

Min jobbarkompis J har länge haft svårt att hålla fingarna i styr när det gäller A, som jag både jobbar är vän med. Hon har nog tyckt att J är en riktig pudding och flörtat vilt, men problemet är att J hela tiden haft en flickvän. Alltså har det aldrig hänt något. Nu i somras gifte sig J med flickvännen. Varför gifter man sig med någon när man gärna skulle hoppa i säng med en annan? Det stör mig att han berättar hur mycket han älskar sin fru, och har inte en aning om att jag vet att han flåsat A i örat att han vill ha henne. Jag gillar J på många sätt, men jag har lite svårt att hålla masken. När jag frågar A hur det känns, så säger hon att hon hoppas J blir lycklig nu när han gifter sig. Men vad fan, man ska väl inte BLI lycklig när man gifter sig, man gifter sig väl för att man är lycklig och bara vill vara med den personen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback