livet är orättvist

Jag och min kollega var på konferens/mässa häromdagen, det fanns en monter där man kunde ta blodtryck, mäta kroppsfett, bmi och midjemått. Min kollega är tio år yngre än mig, idrottar och tränar flera gånger i veckan, intresserad av kropp och hälsa. Hon ville verkligen kolla sina värden men vågade inte riktigt, jag pushade på, gör du så gör jag. Resultatet var inte så upplyftande för hennes del, högt blodtryck, bmi som inte var bra, för högt andel fett. Hon var jätteledsen, hon kämpar för att hålla sig i form och har skitbra kondis, ändå var de på henne och tyckte att hon låg i riskzonen för att få hjärtproblem. Själv kan jag inte gå upp för en trappa utan att bli anfådd, ändå var mina värden tipptopp. Vågade inte säga att jag har för lågt bmi i vanliga fall. Livet är faktiskt orättvist, jag behöver inte lyfta ett finger för att få godkänt medan hon som är en av de mest vältränade jag känner får oroliga kommentarer. Fast hade de haft ett jäkla löpband där hade de garvat läppen av sig åt mitt taskiga flås, de hade det visat sig att vem som verkligen behöver en hälsocoach. BMI suger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback