sukralos

Jag vet att jag vid ett tidigare tillfälle varnat för sötningsmedlet sukralos. Alldeles för mycket går ut i blodbanan, det bryts inte ner som det borde i naturen osv osv. Coca cola har haft det sedan ett tag i Cola light, men nu när man lanserar (med en idiotkampanj) den manliga motsvarigheten till Cola light, Cola Zero (zero brain), så innehåller den inte sukralos utan aspartam. Jag är inget större fan av aspartam heller, eller rättare sagt av en av nedbrytningsprodukterna fenylalanin, men hellre det. Helst av allt borde folk väl hålla sig till kranvatten men det är inte alltid det man är sugen på...

Kommentarer
Postat av: lilla ego

Det måste väl vara bättre att dricka riktigt Cola? I måttliga mängder. Än att peta i sig en massa konstgjorda prylar.

Postat av: adrenalin

Ja jag tror också det, syntetiska saker är bra där de är nödvändiga, t ex medicin, men konstgjort socker? Bättre dricka mer sällan då, tycker jag.

2007-05-08 @ 20:11:29
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback