morr

Vad hände med valfriheten, skulle vi inte få valfrihet med moddarna? Nehe det gällde visst inte om man ville åka pissig hiss med barnvagn eller rulla sig nerför en ramp. Enbart pissig hiss står till buds. Med pissig menar jag låååångsam och nedpissad. Men BVC då? När får vi privat BVC? Ge mig, gamla kommunist-människa privat BVC. Jag blir galen på BVC och deras menlösa sköterskor. Hur kan barnmorskorna på MVC vara så underbara och skötersorna på BVC vara så lama. Så vad får vi för jäkla valfrihet då? Privata apotek, tack! Privata BVC, tack! Privatisera hela skiten och låt dem konkurrera varann till döds. Jag ger upp. Jag lägger mig ner på rygg och jag säger att det är inte så jävla dumt med privatiseringen. Privat MVC slår landstingsdriven med hästlängder. Och kanske är det privatiseringen som gjort att folktandvården är så bra? Jag har äntligen hittat en tandläkare jag gillar. Hurra! Jag valde henne själv, på folktandvården, blev inte tilldelad. Och jag är nöjd. Prisuppgift får man dessutom. INNAN de filar ner alla tänder och stoppar in bling bling för 500 papp, nä OK, en plastlagning var det visst, om jag ska vara ärlig, men ändå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja och den värsta BVC-tanten på Gullmarsplan är hon den gamla, som är vikarie och ser ut som Gollum. *rys*

2007-06-01 @ 20:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback