Majrova

En av poängerna med ekolådan var att vi skulle få prova på nya grönisar. Eftersom sallad och sånt är sådär så valde jag baslådan. Mest rotsaker, vi gör ofta rotsaker i ugn och det är bra med lite nytt. I senaste lådan kom majrovor som vi aldrig provat. De var spröda och fina så jag skalade, rev dem grovt, blandade med turkisk yoghurt, viltök salt och peppar. Istället för sås till kassler och ugnspotatis. Hur gott som helst! Fredagens låda var ett riktigt kap, 2kg kravpotatis, 1kg Morötter, 1kg rödbetor, minst 1kg majrovor, 1 citron, 1 purjo, 3 stora palsternackor, frisésallad och 1 gurka. Allt var fräscht och fint, jag gav mamma gurka (vi hade kvar) majrovor, lite sallad, 2 röda lökar från förra veckan och lite morötter. Planerar något smarrigt med rödbetorna, jag älskar rödbetor! Jag är efter två lådor riktigt nöjd med ekolådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback