inte rosa

Ja till unisexkläder för barn, hur bra som helst. Själv kunde jag bli bättre på det där. Men, så är det, ingen av mina ungar får ha rosa, ever. För pastellrosa är fult. Det är ljusblått med. Mitt problem med PO.P är att det är så jävla dyrt. Jag vill inte lägga 175 kr på en t-shirt, det gör jag ju inte ens till mig själv och jag växer ändå inte ur den. Fast jag kan ändå hitta mer unisexgrejer om jag bara ansträngde mig. Häromdagen köpte jag tattoos åt storkillen, Svampbob (enda tjjejen har en biroll), Bilar (två tjejer som bara har biroller) och Madagaskar (en tjej är med och hon har....biroll!). Nästa gång köper jag tatoos med disneys prinsessor, fast jag gillar inte kvinnobilden de förmedlar heller. Ohhh, här ligger jag i dvala till prinsen väcker mig med en kyss, tjolahopp. Pippi är väl bra, men det är bara Tommy och Pippi som får ha riktigt kul, medan lillmamman Annika ser till att de äter och tvättar deras kläder ibland... Ge mig barnkläder som är unisex och barnhjältar som också är det, eller åtminstone förmedlar OK kvinno- och mansroller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback